V pátek v odpoledních hodinách odstartovala 52. Rallye Český Krumlov 2025, která je zařazena do FIA European Rally Trophy, Autoklub Mistrovství ČR v rally, Autoklub Rally Challenge nebo do Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Úvodní etapa měla v harmonogramu pět rychlostních zkoušek o celkové délce 63,52 měřených kilometrů. Nejdelším testem byl téměř 24 kilometrů dlouhý Kohout-Ján, který se v této podobě jede poprvé a vznikl spojením rychlostních zkoušek Kohout a Ján.
Do letošní Rallye Český Krumlov bylo převzato celkem 129 soutěžních automobilů (86 v soudobých, 25 v historických a 18 v legendách). Na startu nechyběl žádný z favoritů aspirující na titul Mistra České republiky v rally pro rok 2025.
Jako první se v rámci 52. Rallye Český Krumlov 2025 na českobudějovickém výstavišti představili účastníci startující v rámci Rallye Legendy Show. Přítomní diváci mohli na trati CB Auto Rallye Arény sledovat slavné vozy minulosti. Na divácké super rychlostní zkoušce kroužily skvosty Opel Manta 400, Mercedes-Benz 190E, Opel Kadett Coupe, Ford Escort nebo zástupci domácí automobilky Škoda s modely 130 LR nebo 136 L Favorit. Po odjetí soudobých a historických aut si tuto rychlostní zkoušku účastníci legend zopakovali.

Do 52. Rallye Český Krumlov 2025 neodstartovala jihočeská posádka bratří Kramlů.
Na úvodních třech „ostrých“ kilometrech byl nejrychlejší Filip Mareš a opět dokázal, že jeho Toyotě GR Yaris Rally2 trať českobudějovické super rychlostní zkoušky sedí. Jeden a půl vteřiny ztráty na úvodním testu zaznamenali Jan Kopecký s Adamem Březíkem. Oba startují se Škodou Fabia RS Rally2. Se stále novotou vonícím Citroënem C3 Rally2 a další nepatrnou ztrátou 0,2 vteřiny dojel Václav Pech. S další desetivteřinovou ztrátou dokončil erzetu Dominik Stříteský. Stanislav Budil jel se svou Toyotou GT-86 o jedno kolo navíc, naopak Bernard Mann s Mitsubishi Lancer EVO IX o jedno kolo méně. Technické závady postihly hned na úvodním testu Miloslava Stejskala (Renault Clio Sport) a brzy poté také Rakušana Markuse Stockingera (Mazda 2 Proto).
Po tomto rozehřátí posádky zamířily na krátký servis, který se nacházel rovněž na Výstavišti České Budějovice. Pak již následoval přejezd do Českého Krumlova, kde na soutěžní vozy čekala v Jelení zahradě startovní rampa. Odtud posádky zamířili na dva klasické měřené testy v první sekci, kterými byly Rožmitál a Kohout-Ján.
Druhým měřeným testem byl více jak šestikilometrový Rožmitál. Zde byl nejrychlejším jezdcem Jan Kopecký a na druhého Filipa Mareše stáhl náskok v čele soutěže na rovnou jednu vteřinu. Třetí dojel Simon Wagner s Hyundaiem i20N Rally2 a v průběžném vedení přeskočil na bronzovou příčku Václava Pecha. Defekty pneumatik na Rožmitále postihly Daniela Bartůnka (Ford Fiesta Rally4) nebo Jaroslava Kastnera (Renault Clio Rally5), který kvůli tomu musel ze závodu odstoupit.

Jan Kopecký byl nejrychlejší i na nejdelším měřeném testu páteční etapy, kterým byl Kohout-Ján. Na tomto téměř čtyřiadvacetikilometrovém úseku byl rychlejší o 3,6 vteřiny před druhým Filipem Marešem. Toto dílčí vítězství znamenalo pro Jana Kopeckého posun do průběžného vedení letošní Rallye Český Krumlov. Jeho Škoda Fabia RS Rally2 disponuje nově novinkou od Škoda Motorsport v podobě „Packetu 25“ a již na testu před závodem byl z auta nadšený. Filip Mareš, ač disponuje rovněž poslední specifikací Toyoty GR Yaris Rally2, na prvním průjezdu touto rychlostní zkouškou ztratil. Třetí dokončil Kohout-Ján Simon Wagner s Hyundaiem. Václav Pech dorazil do cíle testu s více než čtyřminutovou ztrátou, kterou způsobil dvojitý defekt a propadl se v průběžném pořadí do hloubi pole. Následně ze soutěže odstoupil. Rychlostní zkouška byla krátce zastavena po havárii Patrika Kdéra, když jeho Peugeot 208 Rally4 blokoval trať. Havárie postihla i Martina Hubera (Toyota Celica GT-Four). Technické závady zastavily například Milana Doláka jun. (Toyota Yaris GR) nebo Jiřího Pánka (Mitsubishi Lancer EVO IX).
V kategorii s jednou poháněnou nápravou byl po první sekci páteční etapy nejrychlejší Filip Ocelka (Renault Clio Rally4), s minimální ztrátou 1,9 vteřiny na druhém místě Filip Šipoš (Peugeot 208 Rally4) a na třetím místě David Štefan (Peugeot 208 Rally4).
V kategorii historických automobilů byl po třech odjetých rychlostních zkouškách bezpečně v čele Vlastimil Neumann (Mitsubishi Lancer EVO III), když vyhrál všechny tyto měřené testy. Na průběžném druhém místě byl Jindřich Štolfa s Fordem Escort RS 1600, který startuje za domácí tým ČK motorsport. Z průběžného třetího místa se propadli po třetím testu bratranci Jurečkovi (Subaru Impreza 555), protože je přeskočil Jiří Kašpar (Škoda 130 LR) i Petr Pavlát (Toyota Celica GT-Four). V soutěži již nepokračoval Tomáš Klokočník jun. (Škoda Favorit 136 L), kterého zastavila na druhém testu technická závada poloosy. Martina Fazekaše (Škoda Favorit 136 L) i Jana Šimánko (Škoda 130 L) zastavily poruchy motorů.

Po třech odjetých měřených testech následovalo přeskupení v Jelení zahradě v Českém Krumlově a TFA zóna v Kájově. V této zóně lze vyměnit pneumatiky, nasadit světelnou rampu, případně opravit závady pomocí náhradních dílů, které si posádka veze s sebou v autě. Následně se posádky vydaly znovu na rychlostní zkoušky Rožmitál a Kohout-Ján. Opakované průjezdy závěrečnými dvěma erzetami úvodní etapy se již jely za úplné tmy.
Opakovaný průjezd Rožmitálem se stal kořistí Jana Kopeckého. Průběžně druhý Filip Mareš zajel na této rychlostní zkoušce až čtvrtý nejrychlejší čas, ale v celkovém průběžném pořadí se nic nezměnilo. Simon Wagner ztratil v tomto testu na Jana Kopeckého pouhých 0,2 vteřiny, třetí Erik Cais (Hyundai i20N Rally2) o další 1,3 vteřiny více. Úřadující Mistr České republiky v rally Dominik Stříteský, který se letos soustředí na evropské starty, byl po předposlední rychlostní zkoušce soutěže na čtvrtém místě. Mimo trať se na Rožmitále ocitl domácí Michal Gregor (Ford Fiesta R2T) a rovněž domácí Jiří Sojka, který startuje s exotickým Fordem Puma Kit Car, musel odstoupit kvůli poruše převodovky.
Na závěr páteční etapy se odjela rychlostní zkouška Kohout-Ján. Po prvním průjezdu zde byla spousta vytahaného bláta a už tak těžký test se jel v noci. Jan Kopecký, který Rallye Český Krumlov vyhrál v minulosti již 8x a je rekordmanem v počtu vítězství, se zřejmě rozhodl na jihu Čech vyhrát i letos a na závěrečných dvaceti čtyřech měřených kilometrech byl nejrychlejší. Upevnil si tak průběžné vedení v 52. Rallye Český Krumlov 2025 a vyhrál první etapu. Výborný druhý nejrychlejší čas zajel Erik Cais a v průběžném pořadí se posunul na bronzovou příčku. Filip Mareš zajel třetí čas (na trati rychlostní zkoušky předjížděl pomalého Wagnera), ale udržel průběžně druhou pozici. Na vedoucího Jana Kopeckého však ztrácí již 21,1 vteřiny. Technické problémy postihly v závěrečném testu úvodní etapy Simona Wagnera (Hyundai i20N Rally2) a znamenaly ztrátu jedné a půl minuty a propad na konec první desítky průběžného pořadí. Čtvrtý čas zajel Ján Kundlák (Škoda Fabia R5) a vysloužil si posun vzhůru na průběžné páté místo hned za Dominika Stříteského.

Filip Šipoš (Peugeot 208 Rally4) se po závěrečném měřeném testu úvodní etapy dostal do vedení mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Pouhých 1,2 vteřiny ztráty měl druhý „dvoukolkář“ Filip Ocelka (Renault Clio Rally4), třetí David Štefan (Peugeot 208 Rally4) již ztrácí 20,9 vteřiny.
Kategorii historických automobilů ovládl Vlastimil Neumann s Mitsubishi Lance EVO III. Na druhého v pořadí Jindřicha Štolfu, který startoval s Fordem Escort RS 1600 najel skoro dvě minuty. Třetí místo v páteční etapě 52. Rallye Český Krumlov patřilo Jiřímu Kašparovi se Škodou 130 LR. Po čtvrté rychlostní zkoušce odstoupil ze závodu Jan Lunga s Fiatem 131 Racing 2000.
Výsledky 1. etapy 52. Rallye Český Krumlov 2025:
- Kopecký / Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 36:00,2
- Mareš / Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +21,1
- Cais / Trunkát – Hyundai i20N Rally2 +26,8
- Stříteský / Bacigál – Škoda Fabia RS Rally2 +52,2
- Kundlák / Baran – Škoda Fabia R5 +1:03,3
- Březík / Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +1:07,0
- Kohn / Whittock – Škoda Fabia RS Rally2 +1:35,4
- Von Thurn und Taxis – Škoda Fabia RS Rally2 +1:41,8
- Wagner / Ostlender – Hyundai i20N Rally2 +1:44,3
- Cvrček / Těšínský – Škoda Fabia RS Rally2 +1:51,0
Výsledky 1. etapy 52. Rallye Český Krumlov 2025 (historické automobily):
- Neumann / Hlavatý – Mitsubishi Lancer EVO III 43:12,6
- Štolfa / Hawel – Ford Escort RS 1600 +1:55,3
- Kašpar / Adámek – Škoda 130 LR +2:17,4
- Jurečka / Jurečka – Subaru Impreza 555 +2:49,9
- Hejhal / Hejhal – Škoda 130 LR +4:05,5
- Bahník / Bahník – Peugeot 205 Gti +5:03,7