Druhá etapa 52. Rallye Český Krumlov 2025, která je zařazena do FIA European Rally Trophy, Autoklub Mistrovství ČR v rally, Autoklub Rally Challenge nebo do Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů měla v harmonogramu sedm rychlostních zkoušek v celkové délce 85,6 měřených kilometrů. Jako první se posádky vydaly na rychlostní zkoušku Práčov, následoval Malšín a na závěr se jely legendární Malonty s délkou přes 26 kilometrů.
Práčov, tedy pět úvodních měřených kilometrů, se stal kořistí Filipa Mareše, který startoval s Toyotou GR Yaris Rally2. Jan Kopecký ztratil 1,2 vteřiny, které ale na celkovém pořadí nemohly nic změnit. Simon Wagner, který měl včera smůlu, když ho postihly technické problémy jeho Hyundaie, dorazil třetí a začal stoupat v průběžném pořadí. Na vítězného Mareše ztratil pouhých 1,3 vteřiny. Práčov vystavil stopku rakouskému pekaři Ernstu Hanederovi.

Druhou sobotní rychlostní zkouškou byl Malšín. Na tomto desetikilometrovém měřeném úseku proťal cílovou fotobuňku v nejrychlejším čase Jan Kopecký. Filip Mareš ztratil na nejrychlejšího Jana Kopeckého 0,7 vteřiny, v průběžném vedení se však nic nezměnilo. Třetí byl Rakušan Simon Wagner. Za letmým cílem tohoto měřeného testu havaroval Bernard Mann (Mitsubishi Lancer EVO IX).
První průjezd Malonty změnil pořadí v průběžném pořadí, nikoliv však na čele. Filip Mareš dělal s Toyotou GR Yaris Rally2 hodiny s následným výletem mimo trať. Do cíle Malont dorazil až v desátém nejrychlejším čase a ztratil na vedoucího Kopeckého téměř půl minuty. Naopak Erik Cais zajel druhý nejrychlejší čas a přeskočil v průběžném pořadí Mareše. Jan Kopecký, který i zde byl nejrychlejší, navýšil své vedení v 52. Rallye Český Krumlov 2025 na 36,2 vteřiny. Simon Wagner se i díky třetímu nejrychlejšímu času v nejdelší rychlostní zkoušce sobotní etapy posunul o jednu příčku výše a byl již průběžně sedmý. Čtvrtý nejrychlejší čas zajel výborně jedoucí Ján Kundlák, když na Kopeckého ztratil 13,6 sekundy. Aleš Jirásek (Škoda Fabia R5) vyrobil rovněž hodiny s výletem mimo trať. Martina Radu (Fiat 124 Abarth RGT) postihl dvojitý defekt.

V kategorii historických automobilů stále vévodil průběžné klasifikaci Vlastimil Neumann (Mitsubishi Lancer EVO III), který vyhrál jak Práčov, tak Malonty. První průjezd rychlostní zkouškou Malšín byl pro posádky historických vozů zrušen. V Práčově dojeli druzí bratranci Jurečkové (Subaru Impreza 555), třetí pak Jiří Kašpar (Škoda 130 LR). Na dlouhých Malontech dojel druhý velezkušený Jindřich Štolfa a patřila mu i průběžná stříbrná pozice. Na průběžném třetím místě byl Jiří Kašpar.
Sobotní průjezd super rychlostní zkouškou CB Auto Rallye Aréna se stal kořistí Filipa Mareše, jehož Toyota zůstává na této specifické rychlostní zkoušce nepřekonána. Zajel nejrychlejší čas o 1,2 vteřiny před druhým Dominikem Stříteským (Škoda Fabia RS Rally2), třetí byla pak rakousko-německá posádka Wagner / Ostlenderová. Mezi čtvrtým Dominikem Stříteským a pátým Jánem Kundlákem (Škoda Fabia R5) bylo 5,5 vteřiny rozdílu. Po absolvování této divácké erzety posádky zamířily ke svým mechanikům na půlhodinový servis. Soutěžní vozy tak měly možnost se opět dostat do kondice před závěrečnou sekcí soutěže, která obsahovala opakované průjezdy rychlostních zkoušek Práčov, Malšín a Malonty.

Opakovaný průjezd krátkým Práčovem nic v průběžném pořadí nezměnil. Nejrychlejším byl Simon Wagner, druhý dojel s vteřinovou ztrátou Jan Kopecký. Třetí protnul cílovou fotobuňku Filip Kohn, který má zkušenosti i se světovými soutěžemi.
Na Malšíně vyhrál s minimálním náskokem 0,2 sekundy Jan Kopecký, druhý dojel Simon Wagner. Třetí byl Filip Mareš, který zajel na desetinu vteřiny stejný čas, jako Rakušan Wagner. Erik Cais zajel čtvrtý čas a zmenšil se mu tak náskok na třetího Mareše na 6,9 vteřiny. V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou po jedenácté rychlostní zkoušce vedl Filip Ocelka, druhý s 12,8 vteřiny ztráty byl Filip Šipoš a třetí David Štefan.

To nejlepší na závěr, aneb poslední rychlostní zkouškou letošní Rallye Český Krumlov byly legendární Malonty. Nejrychleji je zajeli Simon Wagner s Hannou Ostlenderovou a tento skvělý výsledek znamenal přeskočení Adama Březíka v celkové klasifikaci na šesté místo. Erik Cais rovněž zatáhl a výborným druhým časem na tomto měřeném úseku si pojistil celkové druhé místo v celé soutěži. Třetí dorazil do cíle Filip Mareš a bronzová příčka mu patřila i v absolutním pořadí závodu. Čtvrtý čas na Malontech (i tak se zlepšil o 0,5 vteřiny oproti prvnímu průjezdu) nic nezměnil na faktu, že Jan Kopecký s Jiřím Hovorkou si dojeli pro absolutní vítězství v 52. Rallye Český Krumlov 2025. Jan Kopecký přepsal i historické tabulky jihočeské soutěže, protože zde zvítězil již podeváté!
Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým vyhráli stylem start-cíl kategorii historických automobilů. Jejich Mitsubishi Lancer EVO III bylo nejrychlejší na všech rychlostních zkouškách, které se jely. Druzí dojeli Jiří Kašpar s Pavlem Adámkem se Škodou 130 LR, třetí bratranci Jurečkové se Subaru Impreza 555. Neskutečnou smůlu ani letos neprolomili Jindřich Štolfa se Zdeňkem Hawlem, jejich Ford Escort RS 1600 zastavila porucha spojky v závěrečné rychlostní zkoušce.

Výsledky 52. Rallye Český Krumlov 2025:
- Kopecký / Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 1:18:35,2
- Cais / Trunkát – Hyundai i20N Rally2 +36,9
- Mareš / Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +45,3
- Stříteský / Bacigál – Škoda Fabia RS Rally2 +1:31,6
- Kundlák / Baran – Škoda Fabia R5 +1:47,0
- Wagner / Ostlenderová – Hyundai i20N Rally2 +1:50,6
- Březík / Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +1:57,1
- Von Thurn und Taxis / Hainová – Škoda Fabia RS Rally2 +2:47,1
- Kohn / Whittock – Škoda Fabia RS Rally2 +2:50,1
- Cvrček / Těšínský – Škoda Fabia RS Rally2 +3:11,1
Výsledky 52. Rallye Český Krumlov 2025 (historické vozy):
- Neumann / Hlavatý – Mitsubishi Lancer EVO III 1:26:58,3
- Kašpar / Adámek – Škoda 130 LR +4:46,6
- Jurečka / Jurečka – Subaru Impreza 555 +5:19,0
- Pavlát / Pavlát – Toyota Celica GT-Four +7:29,9
- Hejhal / Hejhal – Škoda 130 LR +8:13,2
- Bahník / Bahník – Peugeot 205 Gti +10:04,1