Sobotní etapa 49. Rallye Český Krumlov 2022, která byla zařazena do FIA – European Rally Trophy a SONAX Mistrovství ČR v rally, obsahovala téměř stovku měřených kilometrů. Soutěžící se vydali na rychlostní zkoušky Kohout, Malonty, Rožmberk a na Super RZ na českobudějovickém Výstavišti. V okolí Českého Krumlova panovalo od samého rána slunečné počasí. Oproti pátku se však ochladilo a teploty nedosahovaly tropické třicítky. Po nočních bouřkách byl povrch měřených testů na mnoha místech mokrý, což ztěžovalo volbu správných pneumatik.
Do druhé etapy jihočeské soutěže nenastoupili Rakušan Markus Stockinger nebo domácí Petr Štěpánek. Úvodní téměř jedenáctikilometrový Kohout zajel v nejrychlejším čase vítěz páteční etapy Jan Kopecký se Škodou Fabia Rally2 Evo. Se ztrátou čtyř sekund prolétl cílovou fotobuňkou Václav Pech. Jindy minimální ztráta jeho Fordu Focus WRC se v případě tohoto těsného souboje o celkové vítězství může stát rozhodující. Třetí čas patřil Dominiku Stříteskému, který odskočil svému juniorskému soupeři Adamovi Březíkovi. Havárie na prvním ranním úseku znamenala konec pro Andreje Barčáka. V kategorii historických automobilů zvítězil Jan Frei se Škodou 130 LR o pouhou jednu desetinu sekundy před Vlastimilem Neumannem, který vyhrál včerejší etapu. Třetí byl Jiří Petrášek, na celkovém průběžném pořadí se nic na medailových pozicích nezměnilo.
Malonty, zřejmě nejznámější českokrumlovská rychlostní zkouška, byla letos prodloužena a měřila 27,69 kilometrů. Nejrychleji ji projel opět Jan Kopecký a navýšil náskok na druhého Václava Pecha na 7,6 sekundy. Dominik Stříteský byl i na Malontech rychlejší než Filip Mareš, ale průběžné pořadí zůstalo zachováno. Jaromír Tarabus, který řídil Peugeot 208 Rally4 s jednou poháněnou nápravou, se po tomto měřeném úseku posunul až na celkové průběžné osmé místo. Během testu havarovalo několik posádek. Michal Savruk s Pavlem Zalabákem, Rudolf Leitner s Rolandem Matuschem a Tomáš Štuksa s Ondřejem Novákem. Po havárii mladého Štuksy byla rychlostní zkouška na několik minut pozastavena. Po výletu mimo trať odstoupil v cíli vložky Bulhar Daniel Popov. Malonty v kategorii historiků ovládl rychlý Ford Escort RS Cosworth Vlastimila Neumanna. Se ztrátou 24,2 sekundy dorazil do cíle Jiří Petrášek s Asconou a třetí čas zajel Jindřich Štolfa. Bohužel tato erzeta byla konečnou pro dosud průběžně druhého Jana Freie. Vyřadila ho porucha motoru Škody 130 LR.
Rychlostní zkouška Rožmberk se jela oproti loňskému roku v opačném směru. Necelých deset měřených kilometrů zajel nejrychleji Václav Pech a umazal z průběžného vedení Jana Kopeckého 2,6 sekundy. Jan Kopecký i Dominik Stříteský zajeli na Rožmberku naprosto shodný čas. Mezi historiky se na této rychlostní zkoušce za nejrychlejšího Neumanna poskládali Hejhal a Šrámek. V celkovém průběžném pořadí se mezi historiky nic nezměnilo.
Po odjetí třech klasických erzet se soutěžící vydali na přeskupení do Kaplice, kde panovala skvělá divácká kulisa. Po přeskupení se posádky vydaly zpět do Českých Budějovic, kde je čekal průjezd Super RZ v CB Auto Rallye Aréně. Nejrychleji na českobudějovickém Výstavišti zajel Filip Mareš, Václav Pech byl rychlejší Jana Kopeckého, ale na průběžném čele se nic nezměnilo. Mezi historiky rovněž nedošlo k žádným změnám v průběžném pořadí. Následoval zasloužený servis, kde se mechanici snažili připravit, případně opravit soutěžní techniku na závěrečnou sekci soutěže. Ze servisu se posádky vydaly na opakované průjezdy klasických rychlostních zkoušek.
Opakovaný průjezd Kohoutem se stal kořistí Václava Pecha. Jan Kopecký ztratil 2,1 sekundy a jeho náskok na čele se snížil na pouhých 2,4 sekundy. Dominik Stříteský byl rychlejší než Filip Mareš, ale v celkovém průběžném pořadí je rychlejší Mareš. Jiří Petrášek s Opel Ascona B suveréně vyhrál opakovaný průjezd Kohoutem. Za ním dojel Jindřich Štolfa s Roverem 220 Gti. Posádka bratří Hejhalů dojela v tomto měřeném úseku třetí. Vlastimil Neumann dosáhl až čtvrtého času v erzetě, ale stále je s přesvědčivým náskokem v čele průběžného pořadí historiků.
Předposlední rychlostní zkouškou 49. Rallye Český Krumlov byl druhý průjezd dlouhými Malonty. K útoku na celkové prvenství zavelel Václav Pech. Cílovou fotobuňku proťal jeho Ford Focus WRC v nejrychlejším čase, což znamenalo posun do průběžného vedení v soutěži. Jan Kopecký se Škodou Fabia Rally2 Evo rovněž nejel pomalu, ale na udržení vedení to nestačilo. Jelo se opravdu rychle, Václav Pech se na druhém průjezdu Malont zlepšil o více než půl minutu. Třetí nejrychlejší čas zaznamenal Filip Mareš, čtvrtý Dominik Stříteský. V boji o celkový bronz se nic nezměnilo ani v hodnocení historiků. Druhé Malonty byly konečné hned pro trojici historických automobilů. Petr Pavlát s Martinem Pavlátem řešili požár jejich Toyoty Celica a kvůli poruše motoru odstoupili Luboš Dolák s Jiřím Kulhanem a Jaroslav Šenkýř s Jiřím Hádlem.
Boj o absolutní vítězství ve 49. Rallye Český Krumlov 2022 vyvrcholil až na závěrečné rychlostní zkoušce, kterou byl druhý průjezd Rožmitálem. Jan Kopecký s Janem Hlouškem nasadili opravdu pekelné tempo a jejich Škoda Fabia Rally2 Evo prolétla cílovou fotobuňkou v nejrychlejším čase. Václav Pech se na cílové rampě svěřil, že při prvním průjezdu Rožmitálem měl několik krizových situací. Druhý nejrychlejší čas v erzetě odsunul tuto plzeňskou posádku z průběžně vedoucí pozice na konečnou stříbrnou příčku v absolutním pořadí. Ztráta na vedoucího Kopeckého byla 3,4 sekundy. Třetí místo v měřeném úseku a třetí místo v absolutním pořadí jihočeské soutěže patřilo Filipu Marešovi s Radovanem Buchou. Vozy s jednou poháněnou nápravou ovládl Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Stříbrná pozice patřila Davidovi Štefanovi s Ondřejem Vichtorou a bronzová příčka patřila Robertu Hordossymu a Štěpánovi Palivcovi. Všichni jeli s Peugeoty 208 Rally4. Závěrečná rychlostní zkouška již pořadí v hodnocení kategorie historických automobilů nezměnila. Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým vyhráli s Fordem Escort RS Cosworth 49. Rallye Český Krumlov 2022 v hodnocení historiků. Stříbrná příčka patřila Jiřímu Petráškovi a Josefu Královi s Opel Asconou B. Třetí místo absolutně obsadili Jindřich Štolfa se Zdeňkem Hawlem na Roveru 220 Gti.
Nejrychlejší jihočeskou posádkou se stali David Soldát a Jan Winzig, kteří při premiérovém startu se Škodou Fabia R5 a přestupu z dvoukolky k autu s pohonem na všechny čtyři kola obsadili celkové desáté místo absolutně.
V hodnocení Poháru pořadatele dojely do cíle pouhé dvě posádky. Úspěšnější byli Rakušané Harald Huber a Christian Schneider. Za nimi dojeli Lubomír Konšel a Pavel Frič.
Do cíle českokrumlovské soutěže dorazila i šestice vozidel startujících v rámci XIV. Rallye Legendy Show.
Výsledky 49. Rallye Český Krumlov v absolutním pořadí:
1. Kopecký / Hloušek – Škoda Fabia Rally2 Evo 1:22:50,4
2. Pech / Uhel – Ford Focus WRC +3,4
3. Filip Mareš / Radovan Bucha – Škoda Fabia Rally2 Evo +1:01,9
4. Stříteský / Hovorka – Škoda Fabia R5 +1:20,2
5. Březík / Krajča – Škoda Fabia R5 +2:56,4
6. Vlček / Skripová – Hyundai i20 N Rally2 +7:25,4
Výsledky 49. Rallye Český Krumlov v absolutním pořadí (historici):
1. Neumann / Hlavatý – Ford Escort RS Cosworth 1:37:52,6
2. Petrášek / Král – Opel Ascona B +2:46,8
3. Štolfa / Hawel – Rover 220 Gti +3:36,3
4. Hejhal / Hejhal – Škoda 130 LR +5:02,8
5. Hýbner / Teplá – Ford Sierra Cosworth +5:58,5
6. Jurečka / Jurečka – Subaru Impreza 555 +7:35,6